ARLA/CLUSTER: SOTA

Lus Garcia Filipe afterhours36 gmail.com

Bem, após o estudo, surgem estes dois parágrafos, que podem ser melhor
defendidos, uma vez que poderiam dar exemplos mais concretos, nem que fosse
pela apresentação de imagens:  "

The minimum summit prominence that can be accepted in the Programme is 100
metres, see below (6.). In the event that this requirement cannot be met,
the Entity or Subdivision will unfortunately be unable to participate in
SOTA. Prospective Associations wishing to use a prominence of less than 150
metres will need to be able to offer sound justification for why they
should qualify as an Association with less than the P150m standard
qualification, and be able to demonstrate how the use of a lower Prominence
value will significantly add to the viability of a prospective Association.
For guidance, the Management Team will not accept a prominence value of
less than 150 metres or 500 feet if summits at 150 metres are more frequent
than one per 2,000 sq. km. 2. Summits should be distinct peaks. This means
that there must be a vertical separation of at least the association’s
prominence value between summits and their associated cols (also known as
saddles). Peaks separated by a shallow col should be considered as a single
summit. . This principle ensures that there is a distinct climb associated
with every summit...."

Ou seja, tem de existir um esforço na subida, entre outras regras.

Só me resta subir a serra das Olelas, levar uma máquina fotográfica, um GPS
e enviar o trabalhinho para que o colega Quental possa assim julgar, uma
vez que não se pode fazer tudo atrás do computador.

73

CS7AEL

No dia 18 de maio de 2015 às 15:33, Associação de Radioamadores do Litoral